Fem dele af kopien garanteret at få læst

Kun omkring 20% af din kopi gonna få læst. Resten vil simpelthen blive scannet. Jeg er sikker på du har hørt statistikken før. Det er ikke noget nyt. Mens det lyder måske skræmmende eller frustrerende, er det en kendsgerning copywriting. Så hvad skal du gøre næste? Give? Hvad forskel gør det, hvis der kun omkring 20% vil blive læst alligevel?
Det gør en verden til forskel. Især hvis du forstår, at der er nogle dele af din kopi, der er næsten garanteret at få læst. Hvis du ved hvad disse er og arbejde for at styrke dem, vil du se dine konverteringer stige drastisk om din kopi er rettet mod online eller offline promoveringer.
OVERSKRIFTER
Overskrifter har altid været og vil altid være den vigtigste del i enhver kopi. De er den første ting at få læst og har den største indflydelse på, om nogen af de andre kopi bliver læst. De historier, du har set flyder rundt på internettet om marketingfolk, der har foretaget minute ændringer til en overskrift og tredoblet deres konverteringsfrekvenser er sande. Det sker hele tiden. Faktisk er det sket for mig.
Overskrifter og underordnede overskrifter kan guide dine besøgende til at læse dybere ind i din kopi. Hvis du definerer en struktur af progressive overskrifter (), har du et bedre skud at få dit budskab igennem. Betale en masse opmærksomhed til din overskrift. Det er kraftcenter for kopien.
BILLEDTEKSTER
Billedtekster begyndt med avisen journalister. Når de vil køre et billede med en historie, ville de sige et par ord nedenunder for at forklare hvad eller hvem billedet blev af. Folk fik ind i vanen med billedtekster på udkig for at relatere betydningen af billedet med den information, de modtog. Dette holder stadig sandt. Billedtekster i reklame stykker læses højt. Ikke spilde pladsen!
FØRSTE SÆTNINGER
Når du scanner noget–en artikel, en bog, en avis, et blad, en hjemmeside–hvad du læser? Næsten alle læser hvert afsnit, første punktum. Disse sætninger er meget vigtige for at få dine potentielle kunder interesseret nok til at holde læsning. Hvis du opretter særlige første sætninger, vil en af to ting ske. En: Udsigten vil være mere tilbøjelige til at fortsætte med at læse kopien. To: De første sætninger i hvert afsnit vil være nok til at overbevise ham/hende til at købe.
FØRSTE I PUNKTOPSTILLING
Ligesom med den første sætning i hvert afsnit, læse folk også næsten altid den første post i en punktopstilling. Hvis det slår hjem, kunne de holde læsning. Men at vide at du har deres opmærksomhed i mindst et sekund, altid sørg for din første punkt er ekstremt kraftfuld og lokkende.
PS er
Skrive en direkte mail eller Web salgsbrev? PS er en anden hot spot. Drage fordel af denne ejendom. Gentag tilbud, minde læserne i bonusser, styrke garantier eller opsummere tidsbegrænsede tilbud. Dette afsnit er den endelige pitch før din læser enten fungerer eller trashes din kopi så gøre det tæller.
Har du bemærket noget om disse fem sektioner? Hvorfor tror du, de er næsten garanteret at få læst i et stykke af kopi? De er usædvanligt. De er begrænset. De skiller sig ud. De er iøjnefaldende.
Du har kun et begrænset antal overskrifter og sub hoveder i kopi. De er næsten altid opvejet af bolding eller understreger så de nemt fange øjet af læseren. Billedtekster vises kun, når der er billeder. De synes ikke hele kopien. Første sætninger er også sjældne. Kun én sætning i hvert afsnit kan være den første. Det fortæller læseren til at holde ud eller gå til en anden sektion, der kunne være af interesse. Første poster i punktopstillinger er usædvanligt formateret og fange øjet af læseren. PS er? Der er kun én, og da det er de sidste ting på siden, oftest, det skiller sig ud for.
Disse sjældne elementer give dig fem garanterede skud på opbygning af nysgerrighed, fremme fordele, skabte interesse og lukke salg. Hvis du ikke har gjort det før, nu er det tid til at gennemgå din kopi for at være sikker på, at du får mest ud af disse muligheder.
ved Karon Thackston © 2005

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *